Get the click...

Ooit leerde Aartjan van Erkel me: waar is de banaan?  ‘Waar is de banaan?’, dacht ik. Wat een stomme vraag. Hij bedoelde de button waarmee je op een site aankoopt, overgaat tot actie, je aanmeldt. Want wij zijn aapjes: nerveus en ongeduldig. 

Ofwel: waar in de tekst van je website is die banaan? Waar mag ik drukken? Ik wil bestellen, aanmelden, meer weten, meedoen. 

Heb je geen banaan, zoals Aartjan het noemt, dan heb je geen klik. Of in ieder geval, het duurt te lang. 

We willen niet urenlang surfen en zoeken

We willen snel iets vinden wat van onze gading is. We willen niet urenlang zoeken op dat enorme, niet voor niks genoemde, World Wide Web. We willen ons inzetten voor ons bedrijf, onze vereniging, onze stichting, ons doel. Dus hup: waar is die banaan? 

Toehappen moet-ie en liefst snel

Belangrijk is dat je bezoeker getriggerd wordt. Je wilt hem (of haar) zo snel mogelijk aan je binden. Hij (of zij) moet toehappen voor-ie naar een ander gaat: de concurrent. Want of je nu relatiegeschenken, bungalows op een park, bloembollen, gezichtsmaskers of wadlooptochten aan de man wilt brengen, het gaat er toch om dat je klant dat bij jou doet en niet bij je buurman?

Get the click




Meer Post...

Ziek is (vr)eten

Als ik ziek ben, dan gebeuren er rare dingen met me. Ik bedoel niet als ik een beetje ziek ben, maar echt ellendig. Zo ziek dat je alleen nog wilt slapen. En eten in mijn geval. Dan staan er dingen op mijn verlanglijst
Lees verder

Een persbericht schrijven

Je hebt een nieuwtje. Dat iedereen moet weten.   Of een product waar niemand meer zonder kan. Hoe breng je de 'hele wereld' ervan op de hoogte? Met een bericht aan de media. Een persbericht. Laat mij het voor je
Lees verder

Wat is copywriting?

Of de student die blij wordt van ‘gratis’ en ‘laagste prijsgarantie’. De surfer die ‘gegarandeerde wind’ wil en de motorrijder die valt voor ‘haarspeldbochten’. Van belang is het gesprek voorafgaand aan
Lees verder

Get the click...

Ofwel: waar in de tekst van je website is die banaan? Waar mag ik drukken? Ik wil bestellen, aanmelden, meer weten, meedoen.  Heb je geen banaan, zoals Aartjan het noemt, dan heb je geen klik. Of in ieder geval, het
Lees verder